До школи в
Австраліі можна йти починаючи з 4.5 років. Це в підготовчий клас. От як в нас на Україні перший клас буває при
садочках (принаймні в мене так було), так тут навпаки – підготовчий при школі.
Девіду на лютий мало бути 4.11, і ми вагались чи давати в школу чи залишити ще на рік в садочку. Ні, не так, насправді ми вирішили що даємо його до школи, але потім була низка подій які заставили нас вагатись.
Отже, подали ми
документи в школу і поїхали на Україну на 4.5 місяці. Звісно дитина англійську
забула, зато українську дуже підтягнув. Приїхали, і я одразу подзвонила в
школу, а там, поки нас не було діти вже попроходили інтерв’ю. Знаю, сама була в
шоці що дитина в школу має інтервю пройти. Але це не всі школи, а взагалі мало
які, ну але так нам попало.
Через кілька днів
після приїзду, коли ми ще толком на часову зону не перейшли, пішли ми на ту
співбесіду з директором школи. Вона привіталась і почала щось Давидка питати –
він дивиться на неї, чесно, мало що розуміє. Вона його і букви і цифри питає, і
якісь завдання дає. Якщо ще цифри він називав, то з розумінням завдань було
важче. Потім дала йому розмалювати рибку, він тільки почав розмальовувати, вона
вручила липучку і попросила наклеїти ту рибку на стіну. Давид не розгубився і по-українськи
сказав, що риба ще не готова і клеїти на стіну він її не буде. Словом результат
співбесіди - рекомендація походити ще
рік в садок.
Що робити –
записала я його в садок, але в той же час документи зі школи не забрала, адже
мало бути ще пробних пів дня – так би мовити, другий етап інтервю, щоб побачити
чи дитина соціально готова до школи.
Поки то все
чекали, Давид ходив в садок, але якщо колись він ходив туди з задоволенням, то
тут він почав нити. Кожен день по дорозі в садок розказував як йому там не
цікаво, скучно і що він не хоче в садок ходити.
Настав день
нашого пробного пів дня в школі. Батьки привели дітей, завели в клас (з
кількома вчительками), і пішли. Мали повернутись через 3.5 години. Деякі діти
плакали – не хотіли без батьків залишатись в класі. Але Давид з задоволенням
залишився, і навіть не звертав на мене уваги. Прийшла я за ним, сподівань
великих не будувала після першого інтервю, а Давид такий незалежний, всі
завдання поробив, чемно сидів щось малював... словом порекомендували таки
давати до школи. А який він після того дня був піднесений – дуже цікаво йому
було, правда ще місяць в садочок водити було важко після такого ))
Так і потрапив
наш Давид до школи в 4.11 років.
Ходить, робить
уроки (звісно з нашою допомогою), але бачу що йому там дійсно подобається.
Троха сухої
ісформаціі.
Школа початкова:
нульовий – 6 класи
Старша: 6-12
класи
В Давидовому
класі 20 дітей
Нульових класів
цього року – 8 (160 дітей,
сама в шоці)
Так як школа
державна, потрапляють всі бажаючі в певному радіусі проживанням.
Є ще приватні та
католицькі школи, а також школи для дітей з особливими потребами.
Домашня... не
питайте..
Наразі маємо 3
завдання щодень крім пятниці, і додаткових 2 на протязі тиждня (можна зробити в
будь-який день). На вихідні домашню не задають.
Завдання1: Читати
книжку – з кимось з дорослих, розпізнавати букви, пробувати звязувати склади.
Книжечку кожен день дають нову. – 10 хв
Завдання2: Вчити
і розпізнавати нові слова та звуки. Раз в тиждень дають список – 4-6 простих
слів та 2 звуки. Кожень день вчити та повторювати – 10 хв
Завдання3: На
планшеті пройти навчальну гру. Я дуже скептично до цього ставилась, які ще
планшети? Але бачу що була неправа – дуже хороша програмка для навчання читати, кожень день – 10 хв
Завдання4: Тільки
2 завдання на тиждень – програмка з математики на компютері.
Розраховано на 3
(деколи 4) заняття по 10, а реально то триває понад одину кожен день. Давид вроді
нормально до того ставиться, а я, чесно, замучуюсь J
Такий знаменний день - перший день Давидка в школі випав на перший день народження Дем'яна.
Додаток. Кілька днів тому Давид вже пішов в 1 клас. Дуже цікаво і незвично для мене, що вчителька кожен рік міняється (не як в нас перші кілька років). Крім того ще й діти міняються. Тобто 160 дітей що в їхньому році переформували, і склали в нові класи. Тепер з Девідом тільки 2 хлопчика з попереднього класу, всі решта - нові, деякі знайомі з гри на перервах, а дехто зовсім новий.
Такий знаменний день - перший день Давидка в школі випав на перший день народження Дем'яна.
Додаток. Кілька днів тому Давид вже пішов в 1 клас. Дуже цікаво і незвично для мене, що вчителька кожен рік міняється (не як в нас перші кілька років). Крім того ще й діти міняються. Тобто 160 дітей що в їхньому році переформували, і склали в нові класи. Тепер з Девідом тільки 2 хлопчика з попереднього класу, всі решта - нові, деякі знайомі з гри на перервах, а дехто зовсім новий.
Давидко молодець, рюкзак такий величезний
ReplyDeleteЮля дуже цікава і класна розповідь, у мене зразу куча питань: 1 ви вчили англ дома трошки? Букви цифри фігури, чи треба щоб діти це вчили з носіями мови; 2 в суботу ви ходите ще в укр школу, а не важко давидку? 3 а для чого змішують групи,в нас так в садочку роблять і ні я ні артем цього не розуміють,4 ви бачите давидка укр алфавіт і т.д?
ReplyDeleteПривіт! Іра, я тільки щойно побачила коментарі ))
ReplyDelete1) Moву дома не вчили. Нащо дитині англійська з помилками і українським акцентом? До того ж забував би українську. Зараз чудово вільно і без акценту володіє обома. Маємо знайомих в яких діти народжені в Австраліі і не розмовляючи українською мають "наш" акцент.
2) Так, в суботу ще в Українську школу. Напевне важкувато, але якщо не йти, то треба нам для нього щось інше вигадувати бо легка альтернатива хіба телевізор.
3) Нам так казали щоб діти перезнайомились з іншими дітьми і були готові до дорослого життя де в вузі а потім і на роботі колективи міняються.
4) Наразі не вчили і незнаю коли то роботи бо в нас крім домашньої зі школи часу навіть побавитись толком нема. Але мені вчитель якраз казав що пора починати, і порадив починати з букв які не перетинаються з англійськими: Л, М, Д ( не У, Р чи Н)