Tuesday 1 September 2015

Cадочок в Австралії

Колись писала про типи садочків, з якими не так і просто було розібратись. Тепер, коли там ніби все ясно, розпишу трошки детальніше про садочки: як проходить день, що в меню, як діти вчаться бути дорослими, а також що б мені хотілось змінити\додати. Ми вже 3 садки перепробували, тому маю з чого сформувати враження й думки.


Поділ на групи. Можна давати дитину з 6 тижднів (після другої прививки) і до 6 років (до шкільного віку). Групи поділені по віку, але строгих меж нема, якщо дитина ще не готова переходити в наступну групу, її не переводять. Тому тут й нема випускних де всі діти дружно переходять з одного року в інший. Зазвичай всі діти (різного віку) кожен день проводять певний час разом, там якраз видно чи дитя з меншої групи зацікавлене гратись зі старшими і переходити до них. Кількість груп залежить від садка і кількості дітей, якщо садок великий то можуть бути 6 груп (на кожен рік), а буває що всього 3.
Пропорції кількості вихователів до дітей:
Вік групи
Співвідношення дітей на 1 вихователя
6 тижднів – 12 місяців
1:4
1-2 роки
1:5
2-3 роки
1:6
4 роки
1:7
5 років
1:9
6 років
1:10
З трьох садочків що ми перебували, в групах було в середньому 12 дітей, тільки в самій старшій порядку 20.
                                                                                                  
Вихователі. Тут мені взагалі дуже сподобалось те що нема виховательки яка виховує і нянічки яка «попи підтирає». Всі вихователі на рівних умовах, всі роблять все, плюс є окремо одна прибиральниця на садочок. Тішить той факт що в садочках працюють не тільки жінки а й чоловіки.
Директор/завідуюча займається адміністративною роботою – оплати, квитанції, набір на наступний рік, закупівля обладнання і т.д.  Якщо когось з вихователів нема, директор стає на заміну, в будь-яку групу і робить те все що й інші вихователі. Часто в садках можна побачити додаткових «тимчасових» працівників – це практикують студенти які вчаться на вихователів.

Методика. Практикують щось типу монтесоррі, хоча кажуть що просто слідують державним стандартам. Зранку в кімнатах по окремих зонах розставлені різні іграшки: стіл на 6 дітей з пластиліном, стіл з старими мобільними, стіл з конструктором, куток з подушками на підлозі і книжками. Дітей намагаються залучити до повсякденних справ: наприклад коли печуть печиво, то приносять інгредієнти і всі по черзі щось добавляють і мішають – про це вже Тоня колись писала. Садять разом квіти і поливають, приносять чисті салфетки в туалет, ну і звичайно прибирають за собою іграшки. Багато читають книжечок і співають але це все в неформальній обстановці, хто хоче той і буде, хто не хоче не заставляють. Звучить ніби й непогано, але я тут якраз бачу мінус. Нема ніяких свят де дітки виступають перед аудиторією, вчать віршики, готуються. Мені дуже подобалось виступати в садочку, а тут такго просто нема. Кажуть, в старшій групі раз в рік виставу ставлять...

Правда з дітьми багато ліплять, малюють, роблять різні крильця, вушка, готують подарунки на день матері і день батька.  

Додаткові розваги. Час від часу в садочку організовують додаткові розваги. Наприклад запрошували аборигена який грав на місцевій трембіті - діджеріду, потім малював з дітьми візерунки і розповідав що вони означають. Запрощували бенд що грав на різних інструментах і ставив музичну виставу. А зараз в садочку просто чудо - принесли інкубатор з яйцями, діткам розказали що з них вилупляться маленькі курчатка, а на другий день, коли дітки прийшли - там вже було багацько маленький ціпів. А завтра малюкам по черзі будуть давати потримати і погладити курчатко. 

 Меню. Коротко кажучи харчуванням ми повністю задоволені. В дітей є 4 прийоми їжі:
*1 сніданок – мюслі/рисові кульки (в наявності 3-4 види) з молоком, це такі без цукру і добавок, як на мене то взагалі ніякі але діти їх люблять. При чому діти самі вибирають що саме вони будуть на сніданок.
*2  ранковий перекус – зазвичай щось хлібобулочне і кілька видів фруктів. Як приклад: булочки з джемом та кавун, яблуко, банан.
*3 обід – основний прийом їжі – гарнір (каша, картопля, макарони) + мясне (курятина, баранина, риба) + овочі (як коли, але завжди кілька різних овочів).
4* підвечірок – знову хлібобулочне і фрукти, але якщо зранку було щось солодке то на підвечірок може бути хліб з маслом і сиром, кілька рисових несолодких крекерів і фрукти (також інші ніж були зранку).
Кожного ранку при вході виписане меню на день.

Також є розписане меню на тиждень – зверніть увагу що вказується з якої країни походження певного дня будуть страви. Це може бути східна, індійська, угорська і т.д.

Ще мені дуже імпонує як діти прибирають після себе. Їжу вихователі роздають завжди в одноразових рукавичках, діти сидять по 4-6 за столиками, кожну страву дають в окрему тарілочку. Якщо не хочеш їсти, можеш не їсти але маєш спробувати. Так нашого Давида навчили їсти яблука і апельсини. Також всім дають пити в кружечку, в обід завжди вода, а напротязі дня діти самі вибирають між водою і молоком. Чаю, компоту, соку ніколи не дають, не можу сказати це плюс чи мінус, просто так є. Як діти поїли, вони встають і прибирають за собою: на спеціальному візочку стоїть відро для води і миска для залишків їжі, діти самі все виливають/висипають і складають брудний посуд на купку на візочок.
Прийшла раніше забрати малого і застала розмову за підвечірком, троха виховують :-)
-          David, do you want more?
-          Yes
-          Yes, please.
-          Yes, please.

Сонний час. Ви б бачили на чому діти сплять....  дуже дивно. Самі маленькі сплять в дитячих ліжечках з загорожами, в окремій кімнаті – це згідно стандартам. А от після 1.5 років діти сплять на підлозі на розкладних матрасиках, типу щоб не падали, і то у всіх садочках так.  Причому діти часто сплять в тій самій кімнаті  що й граються – в нас так в попередньому садку було, зараз в окремій. Деякі садочки кажуть принести постільний набір і батьки самі мають його забирати на прання і слідкувати за його чистотою.

Гігієна. Так як дітки починають ходити в садок з раннього віку, тут їх і привчають до туалету. Причому не на горшок а саме в туалет. Туалети тут такі міні-копії дорослих. Десь певне по коліно, з бачком, туалетним папером, є маленькі умивальники з дзеркалом, рідке мило-пінка і паперові рушники. Спочатку виховательки діток туди водять-вчать і показують, згодом дітки самі гарно ходять, знають що треба руки помити а використані паперові рушники викинути в смітник.


Хвороби. Якщо в дитини температура чи діарея вихователі одразу дзвонять батькам щоб забрали і наступні 24 години в садочок неможна. Це саме стосується й інших інфекційних хвороб. Якщо ж дитина не заразить інших але їй треба приймати якіь ліки (наприклад краплі в вухо), то батькам треба заповнити спеціальну форму і вихователі дадуть ліки коли і скільки треба.

Інциденти. Якщо стався інцидент під час перебування в садку - дитина набила синяк чи хтось вкусив - про це одразу повідомлять по телефону батькам, навіть якщо щось зовсім незначне. Коли ввечері батьки будуть забирати дитьо, вихователі дадуть спеціальну форму де буде все розписано – що сталось в котрій годині, батьки були повідомлені, які ліки давали чи прикладали лід, на формі ще є малюнок дитини спереду і ззаду і там буде намальовано де саме дитина була травмована. Цікаво що якщо вашу дитину вкусила/подряпала інша дитина, вам не скажуть хто, щоб не було особистих образ на дітей чи батьків. Проте якщо це ваша дитина набила когось то вам про це скажуть і скажуть що вони зробили – пояснили що так робити неможна, чи якщо дитина сама налякалась то заспокоять і пояснять що робити щоб такого більше не сталось.

Заборони. Іжа. Якщо в садочку є хоч 1 дитина з алергією на їжу, таку їжу не можна буде заносити на територію садку. Наприклад мама прийшла і принесла дитині печеньку, якщо дитина з алергією якимось чином зачепить ту печеньку може статись біда. З тим дуже строго. Зараз в нас неможна горіхи і нічого що їх містить, а якщо почитати склад печива там часто можна натрапити на «може містити горіхи». В попередньому садку ще й яйця не можна було. В разі чого в аптечці є все необхідне і всі вихователі проходять курси по наданню допомоги в таких ситуаціях.
Фото. В садочку заборонено фотографувати. Вірніше фотографувати можна але неможна щоб інші діти були на фото, так як деякі батьки проти щоб фото з їх дітьми потрапили в соц мережі, особливо це стосується діток з вадами, адже всі діти в садку на однакових умовах. Це знову ж таки від садка залежить, в попередньому такого не було.

Святкування. На День Народження можна принести тортик чи мафіни, пам’ятаємо що без горіхів і яєць. Можна принести шапочки-конуси і свічки, якщо забули то в садочку самі дадуть. Дітки дружно поспівають «Наppy Birthday», задують свічки і погамають тортика, це вже буде заміняти перекус. На сімейні святкування типу Різдва чи Хеловіна діток зазвичай вдівають під тему; після роботи приходять батьки, і на території садочку вихователі організовують барбекю. Нічого скидуватись чи приносити нетреба.

Звіт дня. Про те як пройшов день батьки можуть подивитись на ноутбуці у кожній групі. На протязі дня діток фотографують (всього кілька фотографій), потім їх складають в презентацію на 2-3 сторінки і коротко описують чим дітки займались.

Кожного дня коли заводимо малого треба розписатись в котрій годині привели.

В інакший журнал заповнити чи треба сьогодні ліки давати, чи кремом сонцезахисним намазали і т.д. Вкінці дня треба розписатись в котрій годині забрали, а в журнальчику буде заповнено скільки ваша дитина їла і спала – сама нижня секція на фото.

В молодших групах ще вказано скільки раз і в котрій годині переодягали пелюшки чи дитина ходила в туалет. Ще в молодших є ванна, то в звіті вкажуть чи купали – бувають аварії :-)

Якщо літо, то кожного дня батьки мають намазати дитину сонцезахисним кремом дома, або тим що є в садочку. Потім вихователі мажуть при потребі знову. Також обовязково мати кепочку грибочок. 

Розміри садка. Якщо чесно, то тут нема чим похвалитись, садочки, і особливо території біля них є досить маленькими. Розмір групи може чуть більший як розмір вітальні в звичайній квартирі. Також майданчики невеличкі - як і звичайні майданчики в парках. Помятаю коли я ходила в садік, там така територія - самими доріжками можна було певне з пів години ходити, і групи великі і коридори, а тут все так якби особняк під садок зробили. Це вхід:

Правда деколи діти ходять на екскурсії - тут також батьки мають підписати дозвіл.

Хочу наголосити що садок від садка різниться. В нас перший і третій садочок небуло ніяких зауважень, а от в другому я раз чула як вихователька голос на дітей підняла, а моя мама, коли була в нас і заводила Давидка, бачила як вихователька в самій молодшій групі годувала всіх дітей однією ложкою, а потім тією самою ложкою ще й собі каші спробувала. Не дивно що Давидко плакав і не хотів в той садочок, добре що ми там тільки пару місяців пробули і з’явилось місце в тому де він зараз. 

Хух, ото й статейка вийшла... Всі хто дочитав до кінця візьміть собі цукерку – ви заслужили ))

3 comments :

  1. з розповідей тих кого питала тут, то загалом дуже схоже на каліфорнійські. тільки тут замість капелюшків обов’язкових, заборона роззуватись і роздягатись. ото в чому прийшли цілий день, і сплять на підлозі взуті й вдягнені на тому де бігали в тому взутті. бо сейсмічна зона, і щоб в разі землетрусу можна було швидко евакуюватись.
    а діток чогось такого вчать? ну там рахувати, віршиків чи пісеньок яких?

    ReplyDelete
  2. Ну малий рахує і алфавіт знає, співає собі пісеньки коли бавиться, а коли я прошу щоб він мені заспівав то не хоче. Віршиків не вчать.

    ReplyDelete
  3. От тепер згадала... Є окремий тип садочку - Прі-скул - там якраз вчать віршики і різні завдання, більше виглядає як в нас початкові класи.

    ReplyDelete